TOP šokolado tendencijos Rytų Europoje
Vartotojų požiūris į gyvenimą nėra statiškas, jis nuolat kinta, o tai įtakoja, ką ir kaip žmonės skanauja - šokoladą bei kitus skanėstus. Priklausomai nuo vartotojų nuotaikos ar mąstysenos, pastebimas specifinis požiūris į gyvenimą. Šiais metais numanoma, jog vartotojai pasižymės sveikesniu požiūriu į gyvenimą, didinant sąmo-ningumą apie tai kas yra ragaujama.
2024 metais vartotojai ieškos intensyvių skonių, mėgausis gyvenimu, sieks atrasti nepaprastų ir įtraukiančių patirčių - šokolado, kuris būtų šventė ne tik akims, bet ir skonio receptoriams.
Tad ko gi ieškos vartotojai...
Daugiafunkcinis skonių pojūtis - deserte tikimasi rasti keleto skirtingų tekstūrų.
Pasakojimas (storytelling) ir kilmė - vartotojai vis labiau domisi iš kokių kakavos pupelių gaminamas šokoladas ir kokių procesų dėka šis desertas įgauna savo formą ir skonį.
Kai kurie vartotojai stengiasi pabėgti nuo rutinos ir įprastos kasdienybės, leisti pailsėti sau ir savo protui, keliaujant, o neretai ir pamaloninant savo skonio receptorius.
Prekiniai ženklai gali tai padaryti nurodydami kilmės šalį, sukurdami unikalius receptus susijusius su konkrečia vieta, joje paplitusiais skonių deriniais arba tiesiog unikaliu meistriškumu.
Šefas Davide Comaschi pabrėžia, jog būtina patenkinti vartotojų smalsumą ir pateikti daugiau informacijos apie šokolado kultūrą. Kaip ir su vynu, išgirdus
kilmės šalį, vartotojai sugebėtų pasakyti, ar tai geras šokoladas ar ne.
Sezoniškumas ir šventės - vartotojai vis akty-viau ieško sezoninių saldumynų.
Unikalūs ir neįprasti potyriai - vartotojai linkę išbandyti naujus, neįprastus skonius.
7 iš 10 vartotojų teigia, kad unikalių skonių konditerijos gaminiai yra įdomesni. Ir jie yra linkę įsigyti juos.
Šefas Francisco Moreira teigia, kad net jei deserte vyrauja vienas skonis, kūrinys gali būti labai įdomus, išradingai panaudojant skirtingas tekstūras.
Vartotojai nori švęsti gyvenimą, nesvarbu ar tai didesnės, ar mažesnės šventės, galbūt spontaniškai ar visikai atsitiktinai. Tradicinės šventės yra galimybė pasidalinti brangiomis akimirkos su mūsų artimaisiais, parodyti dėmesį.
Jau ne vieneri metai kuomet pastebima, kad žmonės domisi ir kitų šalių tradicijomis ir yra linkę išbandyti kažką naujo ir dar nebandyto.
Sveikindami artimuosiu bei draugus, net 7 iš 10 vartotojų renkasi desertą, kurio sudėtyje yra šokolado.
Reikėtų pabrėžti, kad dalis vartotojų yra linkę ieškoti unikalių, neįprastų ir išskirtinių skonių šokoladų, nes ilgainiui ragaujamas vienas ir tas pats šokoladas tampa nebeįdomus, “praranda” skonį ir pabosta.
Be to, naujų skonių paieška gali būti puiki proga pasidalinti žiniomis ir skoniais su draugais.
48% Rytų Europos vartotojų renkasi išsskirtinius bei riboto leidimo šokolado produktus. O net 65% vartotojų ieško premium (aukštos klasės) šokoladų.
Vartojai vis dažniau prabrėžia, kad jiems yra svarbu mėgautis šokoladu be kompromisų - nekenkiant savo sveikatai bei planetai.. .
Sąmoningai pasilepinti tai rinktis skanius, vartotojui tinkamus ir planetai naudingus šokoladus. Tai, ką mes vadiname, Triple Play.
Cukraus mažinimas desertuose šiuo metu yra nusistovėjęs, tačiau augalinės kilmės ir vegan šokoladų paklausa didėja.
37% Rytų Europos vartotojų renkasi vegan ir augalinės kilmės šokoladus.
68% renkasi becukrius arba savo sudėtyje turinčius mažiau cukraus šokoladus.
75% mano, jog šokoladai su ženklais, žyminčiais kilmės šalį ir ekologiškumą yra patrauklesni.
50% domina tvariai pagamintas šokoladas.
Commentaires